فوم پلی استایرن

فوم پلی‌استایرن یک پلیمر مصنوعی معطر از مونومر استایرن (یک ماده پتروشیمی) می‌باشد که به سه نوع معمولی، مقاوم و انبساطی وجود دارد.  در ادامه به تعریف مختصری از هر نوع پلی استایرن می پردازیم.

پلی استایرن معمولی:

پلی استایرن که نام تجاری آن کریستال می باشد مقاومت خوبی در برابر حرارت و ضربه پذیری دارند و در فرایند تولید روان و مناسب می باشند. همچنین بدلیل استجکام بالا در مصارف الکتریکی کاربرد زیادی دارند. موارد استفاده از پلی استایرن معمولی تولید ظروف یکبار مصرف، وسایل الکترونیکی، بدنه ساعت، انواع اسباب بازیف لوازم ورزشی، عایق برودتی بدنه یخچال و لوازم خانگی می باشد.

 پلی استایرن مقاوم:

بهتر است بدانید موارد مصرف این نوع پلی استایرن مشابه گونه معمولی آن  است با این تفاوت که از مقاومت بالاتری نسبت به ضربه و فشار برخوردار می باشد.

 پلی استایرن انبساطی یا یونولیت:

 

پلی استایرن انبساطی (Expanded polystyrene)) نوعی پلیمر سفید است که عامل فوم کننده به ان اضافه شده است. در واقع از یونولیت ها جهت تولید فوم های بسته بندی، یخدان و بلوک های پلاستوفوم سقفی که به عنوان عایق صوتی و حرارتی در ساختمان ها و اماکن گوناگون به کار می روند، استفاده می شود. همچنین شکل دیگر کاربرد این نوع  فوم ساخت عایق برودتی برای سردخانه ها و یخچال های صنعتی است.